Paradise Pursuit

Om Tobias´s Liv och Äventyr. Samt om Jakten på Paradiset här på jorden!

dagens minne 3 - Grekland 05

Publicerad 2011-02-08 13:10:15 i Dagens Minne1

2005 så bestämde sig mor och far för att vi skulle ta en spontan resa till Grekland, Kos om jag inte minns fel. Det var inte den varmaste eller längsta resan som jag gjort men vi fick många glada minnen från den där ön. Till exempel så la ett amerikanskt hangarfartyg till precis utanför ön så 10 000 amerikaner välde in från båten. Rätt coolt att se ett så stort skepp. det är som en stad som flyter omkring. Vi tog det mest lugnt på den semestern bilden nedanför är ifrån våra " frukost munkar" som fanns på hotellet, jag var 16 då och blev bjuden på ouzo av hotellägaren det hade aldrig hänt i Sverige men det var kul. Som ni också ser på bilden så bodde vi i en skön "villa" med 2 pooler på 2 av sidorna på huset. Den ena 10 meter från dörren den andra 2 meter ifrån så vi hade det rätt bra.

Weekend i Åre!

Publicerad 2011-02-08 12:56:52 i 2011

Så nu har jag kommit hem och vaknat efter en Weekend i Åre, det vart skidåkning mycket skoter, festande och diverse taxi turer!
Jag och Johannes bodde i fars stuga men mötte upp med Anton och hans KTH vänner under lördagen, då det också var skidåkning. Vi var på bygget på lördagskvällen och på söndagskvällen så festade vi helt enkelt på Antons hotell, i måndags så var vi också ute och åkte skoter innan vi skulle ta oss till Stockholm igen. Då hade vi oturen att en av skotrarnas kam-remmar gick sönder. Så efter mycket om och men så hittade vi en rutinerad skoterfarare som kunde hjälpa oss att byta till den nya remmen!
Det var väll väldigt kort om vår weekend, mycket god mat på olika restauranger, mycket goda drinkar träffade nya roliga människor och hade det allmänt kul med andra ord!
Jag i köket innan skoterturen. ( ser ni vårat speciallackade gas spis från samma fabrik som ferarri lackar sina bilar :D Sjukt snygg!)
'
Det här är lite jag och Johannes i ett nötskal, Johannes är väldigt mycket för att saker  och ting ska vara funktionella medan jag går till 90% på utseendet, Min wekeend Gucci bag är egentligen något för liten men jag fick det att fungera :D

Dagens Minne2

Publicerad 2011-02-03 23:48:48 i Dagens Minne1

Dagens minne kommer passande nog från en skidresa som vi gjorde med forellenskolan 2004, Eh Väldigt väldigt många var med. nästan alla om jag inte minns fel, Jag åkte blades och det här var också första gången jag pratade och umgicks med anton, jag tror att det var genom Johannes som vi åkte skidor tillsammans. Ett väldigt tydligt minne jag har är när vi sista åket ska ner för backen, så ser jag anton sitta i snön och vila, ( det här var altså innan jag faktiskt kände honom) och jag passar på att ta massa fart och "sladda" framför honom , och när jag kommer i hög fart och har små blades dvs en liten kontaktyta till snön så resulterade det i att anton fick en mycket exakt snöstorm runt sig. Anton var redan då stor som ett hus så jag vågade självklart inte stanna utan jag åkte rakt till bussen och gick in :P men sen så såg jag hur han kom ner helt snövit med snö i tex örat och alla andra ställen som gick :P haha då var jag inte kaxig men det var jävligt kul !
ett annat minne jag har från den dagen var att jag åkte mycket med johannes,nisse, elin och jenny. då jag te x åkte baklänges framför elin som knappt kunde åka skidor och gjorde ett spår för henne att följa. rätt kul.
mhmm Innan vi åkte ( ca kl 05-06 på morgonen ) så hade ... ( nu tappa jag namnet, sofias kompis..) som skvallrade på johan ang jackincidenten vägrat åk med för att alla killarna hatade henne för att hon skvallrat. lotta kanske hon hette... så då ville sofia osv att roy med mera skulle be om ursäkt för de varit arga på henne.. haha GL
sen vet jag inte om jag kommer ihåg så mycket mer från den dagen. Jag grindade för min första och sista gång då :P.. inte min grej men det gick bra, ingen vurpa eller så.

Åre idag

Publicerad 2011-02-03 23:38:01 i 2011

Nu befinner jag mig i Åre med Far och Johannes, men på lördag så kommer Anton upp med ett gäng kthare Johannes och jag tänkte åka skoter imorgon, skidor lördag/söndag och kanske lite skoter på måndag innan vi åker hem.
Johannes och jag har spenderat över 7 timmar på tåg och trots att jag hade dator,mobil,mp3,bok och mat med mig så fick jag väldigt tråkigt!
Jag kan väll erkänna att jag varit gladare :P...
Men nu är vi uppe och vi åt en väldigt god köttfärsås med spagetti!

Dagens minne Skolutflykt 2004

Publicerad 2011-02-03 01:29:04 i 2011

jag tänkte starta en ny kategori, varje dag utöver att skriva vad jag har för mig så ska jag skriva ett minne kopplad till en bild.
2004, jag antar att det var 6an-7an precis innan sommarlovet, då vi fick i sommarläxa att samla så många blommor som vi kunde, pressa dom och namnge med både latinska och svenska namn samt vilken landsblomma det var. Vi byggde egna blompressar, och samlade blommorna i pärmar som senare betygsattes.
I bilden från vänster så ser vi från vänster Filip Rydbeck ( då Lundin), Alexander Deiliert, Oskar Petterson, ett litet huvud i bakgrunden Sofie, Jenny , Tobias Källmarker, Elin Melkvist och Nicklas Sjödin. ( killen som kommer springande i bakgrunden är Johan Andersson-Magruitelli eller liknande stavning )
Vad jag kommer ihåg så var den uppgiften en riktigt pain in the ass, då man var tvungen att slå i 200 blomsterböcker för att namnge alla blommor när man väl samlat dom.

On the market again!

Publicerad 2011-02-02 15:50:31 i 2011

Nu har vi precis gått in i februari månad och jag känner att mitt liv börjar snurra igen, jag har kommit igång med plugget, träningen, det sociala livet och övriga hobbys.
jag har tagit upp kontakten med Asia igen ,hon är ute och reser i asien och hon har varit där i ett halvår.
jag var på en dejt med Sofia här i lördags, vi träffades på tc, promenerade, fikade på noca ( nära in och finn )
Just nu så har jag packat lite kläder, då jag ska åka till Åre med Johannes imorgon, tåget går kl 07.30 och så blir det en weekend i Åre, med lite skidåkning, skoteråkning och så ska Anton åka upp med sina KTH vänner lördag-måndag.